خرید از سراسر دنیا


» نام های مستعار شهرهای معروف جهان

نام های مستعار شهرهای معروف جهان

نام های مستعار شهرهای معروف جهان


نیویورک: سیب بزرگ

شهر نیویورک به نام های مستعار زیادی از جمله "شهری که هرگز نمی خوابد" یا "گاتهام" شناخته می شود. اما محبوب ترین آنها احتمالاً "سیب بزرگ " است. این نام مستعار چگونه به وجود آمده است؟ اگرچه استفاده از این عبارت در اوایل دهه 1900 ثبت شده است ، این اصطلاح برای اولین بار در دهه 1920 رواج پیدا کرد. زمانی که جان جی فیتز جرالد ، نویسنده ورزشی ، ستونی را در مورد اسب سواری با عنوان "اطراف سیب بزرگ" آغاز کرد. با این حال ، در یک کمپین گردشگری در دهه 1970 ، این نام مستعار مترادف با شهر نیویورک نبود.

ژنو: پایتخت صلح

ژنو ، دومین شهر پرجمعیت سوئیس است که به دلیل دیپلماسی خود شناخته شده است. ژنو نه تنها در دفتر مرکزی اروپایی سازمان ملل متحد قرار دارد ، بلکه در آن سازمانهای بین المللی مانند صلیب سرخ نیز تأسیس شده است. همچنین، کنوانسیون های ژنو ، مجموعه ای از معاهدات برای بهبود اثرات مستقیم و جانبی جنگ بر سربازان و غیر نظامیان ، به امضا رسیده اند. بنابراین، مناسب است که ژنو به عنوان "پایتخت صلح" شناخته شود.

تورنتو: شهر گلی

"شهر گلی" یک نام مستعار است که در هنگام باران ، برای نیویورک مناسب تر است. اما در واقع یک نام مستعار برای شهر تورنتو در کانادا است. نام " یورک گل آلود " اکنون به اندازه گذشته محبوب نیست ، اما این نام به زمانی در تاریخ تورنتو اشاره می کند که هیچ سیستم فاضلابی وجود نداشته است . بخش "یورك" در تورنتو، در واقع به زمان استعمار تورنتو توسط بریتانیا باز می گردد. این نام به افتخار شاهزاده فردریك ، دوك یورك بر آن نهاده شده است. اکنون نام مستعار " یورک گل آلود" نمایانگر سالهای اولیه این شهر کانادا است.

یوشوآیا: پایان جهان

اگر به جنوب گان سفر کنید ، در نهایت به قطب جنوب خواهید رسید. با این حال ، قبل از آن به یوشوآیا، شهری در منطقه پاتاگونیای آرژانتین که معمولاً جنوبی ترین شهر جهان می رسید. اگرچه پورتو ویلیامز ، بسیار کوچکتر از شهرک شیلی تبار ها است اما از نظر فنی جنوبی تر از آن به شمار می رود. این عنوان هنوز نامی است که از سوی دولت آرژانتین برای این شهر در نوک آمریکای جنوبی استفاده می شود.

لاس وگاس: سین سیتی

لاس وگاس شهری است که به دلیل داشتن زندگی شبانه و کازینوها شناخته شده است. سالانه بیش از 40 میلیون نفر از بازی های متعدد شبانه ، آشامیدنی ها و نمایش های خیره کننده آن دیدار می کنند. لاس وگاس همچنین برای عروسی های از پیش برنامه ریزی شده و همچنین تفریحات پروازی، یک مقصد جذاب است. یک ضرب المثل معروف می گوید: آنچه در وگاس اتفاق می افتد در وگاس می ماند.

بمبئی: شهر رویاها

با جمعیتی حدود 18.4 میلیون نفر ، بمبئی یکی از پرجمعیت ترین شهرهای هند است. بمبئی نه تنها قطب مالی هند بلکه همچنین خانه بالیوود ، یکی از محبوب ترین صنایع فیلم سازی هند است که آنرا به مکانی جذاب برای مهاجرت به آن تبدیل کرده است. در این شهر فرصت های کاری و تفریحی بسیاری وجود دارد. به همین دلیل، اغلب بمبئی را به ‌عنوان "شهر رویاها" می شناسند.‌‌

سیدنی: بندرگاه

سیدنی در سواحل جنوب شرقی استرالیا ، از مزایای زیادی به لحاظ موقعیت مکانی برخوردار است. از آنجایی که سیدنی یک شهر بندری بزرگ است، به افتخار املاک و مستغلات برتر آن تحت عنوان "بندرگاه" خوانده می شود. همچنین، گشت و گذار در ساحل یا غواصی در اقیانوس از تفریحات آن به شمار می ورد. یکی از مشهورترین بناهای آن، خانه اپرای سیدنی است که در قلب بندر قرار دارد.


قاهره: شهر هزار مناره

قاهره نه تنها بزرگترین شهر مصر بلکه یکی از بزرگترین شهرهای منطقه خاورمیانه است. این شهر به دلیل تاریخ غنی خود شناخته شده است و به عنوان مرکزی برای صنایع فیلم و موسیقی در منطقه فعالیت می کند. قاهره همچنین به دلیل غنای معماری اسلامی آن مشهور است. به همین دلیل آن را "شهر هزار مناره" نامیده اند. مناره ها نقش بی نظیری در فرهنگ اسلامی دارند. زیرا به طور سنتی بناهایی هستند که مسلمانان هر روز پنج بار درآن به نماز خواندن و عبادت می پردازند.

پاریس: شهر عشق

از آنجایی که زبان فرانسوی به عنوان "زبان عشق" شناخته شده است و نیز به دلیل پیاده روی عاشقان در ساحل رودخانه سن ، پاریس خود را به عنوان "شهر عشق" معرفی کرده است. پاریس از دیرباز نویسندگان و هنرمندان زیادی را به خود جذب کرده است. در این شهر عشق را می توان در همه جا یافت. از جمله در کافه های دنج آن تا پل هنر پاریس. نخستین بار در اوایل دهه 2000 میلادی زوج های جوان قفل هایی را بر آن نشاندند تا تعهد خود را نسبت به یکدیگر نشان دهند.

مترجم: ع. خ- مجله ارم بلاگ


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده